خوراک گوسفند
نوشته شده توسط : احمدرضا

خوراک گوسفند و گوسفند پروتئین ، کربوهیدرات ، فیبر ، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز آنها را برای حیوانات فراهم می کند. بعضی از خوراکها به عنوان منبع اصلی غذا برای حیوانات طراحی شده اند ، در حالی که خوراک های دیگر به گونه ای طراحی شده اند که حیواناتی را تهیه کنند که پروتئین و انرژی اضافی مورد نیاز آنها را برای تکمیل رژیم غذایی خود مانند گوسفند و بره تهیه کنند.

مکمل های گوسفند و بره ، مواد معدنی اضافی ، ویتامین ها و سایر ترکیبات مورد نیاز حیوانات را برای تأمین نیازهای خاص به حیوانات فراهم می کند.

هنگامی که یک گوسفند علوفه می خورد ، به این معنی است که حیوان در مراتع یا مزارع از چمنزار چرای چمن می زند یا نوعی علوفه حفظ شده مانند یونجه ، سیلو یا یونجه می خورد.

عناصر رژیم غذایی اساسی گوسفند مشابه سایر حیوانات مزرعه است.

پروتئین ، چربی و فیبر
مواد معدنی
رودخانه
کنسانتره
اب
علاوه بر این ، گوسفندان نمی توانند مس زیادی در رژیم غذایی خود تحمل کنند ، اگرچه به مقدار کمی نیاز دارند. بسیاری از مردم بر این باورند که گوسفندان نباید مس در رژیم غذایی خود داشته باشند. TSC خوراک گوسفندهایی را تهیه می کند که بطور خاص تهیه شده اند تا سطح کم مطلوب مس مورد نیاز گوسفندان را فراهم کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خوراک و مکمل های گوسفند و بز ، به فروشگاه محلی شرکت تأمین تراکتور مراجعه کنید و یک عضو تیم متخصص از کمک شما خوشحال خواهد شد.

 

پروتئین ، چربی و فیبر
بسیاری از دارندگان حیوانات دقیقاً همانطور که ممکن است به غذاهایی که خود می خورند به ارزشهای غذایی خوراک دامشان توجه می کنند. هر نوع خوراک حاوی درصد متفاوتی از پروتئین ، چربی و فیبر است. این سطوح تصادفی نیستند. انواع مختلفی از خوراک گوسفند به گونه ای طراحی شده اند که دارای مقدار مناسب پروتئین ، چربی و فیبر برای یک حیوان خاص باشند.

اشکال خوراک گوسفند و مواد معدنی
خوراک گوسفند به سه شکل (یا ترکیبی از فرم ها) ارائه می شود:

خوراک گوسفند گلوله ای مواد تشکیل دهنده آرد را تشکیل داده و به گلوله تبدیل می کند.
خوراک شیرین به صورت دانه های تازه به علاوه گلوله است
خوراک بلوک گوسفند مواد تشکیل دهنده آرد را تشکیل داده و به بلوک های جامد تشکیل می دهد.
مواد معدنی گوسفند به دو شکل تهیه می شوند:

مواد معدنی سست را می توان توسط یک غذاساز معدنی جداگانه تهیه کرد و یا همانطور که مردم می توانند نمک را روی غذا قرار دهند ، برای تغذیه اضافه می شوند.
مواد معدنی بلوک بلوک های جامد ای هستند که حیوانات لیز می شوند.

 

کنسانتره
در بسیاری از موارد ، خشکی به تنهایی غذای کافی برای حفظ وضعیت مناسب بدن نیست ، همانطور که در فصل پرورش گوسفند و زمان تولید اوج وجود دارد. در شرایطی غیر از نگهداری عمومی ، گوسفندان باید از کنسانتره تغذیه شوند (غلات یا خوراک تولید شده) برای انرژی و پروتئین اضافی. افزایش مقادیر دانه برای گوسفندها درست قبل از پرورش ، گرگرفتگی نامیده می شود. توصیه می شود حدود دو یا سه هفته قبل از روشن شدن قوچ ها یک برنامه شستشو را شروع کنید. فرمول گوسفند DuMor یک خوراک متعادل برای تمام مراحل زندگی گوسفند است. فرمول DuMor گوسفند همچنین در صورت تغذیه بره ها از 3 هفته یا بالاتر می تواند برای خزش استفاده شود.

اب
عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند بر میزان آب مورد نیاز گوسفندان تأثیر بگذارد. آنها شامل موارد زیر هستند:

دمای محیط (گوسفند ممکن است در تابستان 12 برابر بیشتر از زمستان آب مصرف کند)
پوشش پشم (دمای بدن)
اندازه ، (وضعیت بدن)
مصرف خوراک
بارداری / شیردهی (میزان جذب آب تا ماه پنجم بارداری دو برابر می شود و تقاضای اضافی در طول شیردهی حفظ می شود).
آب باید در زمستان بالاتر از 35 درجه فارنهایت نگهداری شود و اگر دمای آب خیلی سرد یا خیلی گرم باشد گوسفندان مقادیر مطلوبی را مصرف نمی کنند. در ماه های زمستان ، یک مخزن یخ زدایی آب را در دمای مطلوب نگه می دارد تا در شجاعت مناسب به جذب آب برسد

 


اوره چیست و آیا می توان آن را در گوسفندان تغذیه کرد؟
اوره منبع پروتئینی است که معمولاً به دلیل راحتی ، در دسترس بودن و هزینه کم برای نشخوارکنندگان استفاده می شود. اوره را می توان در جیره غذایی برای گوسفندان بالغ به عنوان حدود 1 درصد از کل جیره یا 3 درصد از ماده کنسانتره خوراک استفاده کرد. از اوره نباید در جیره های بره های خیلی جوان استفاده شود زیرا ممکن است شکمبه به طور کامل کار نکند و نمی تواند از اوره استفاده کند. اوره باید به تدریج (طی یک دوره 2-3 هفته) به رژیم غذایی معرفی شود تا میکروارگانیسم های موجود در شکمبه سازگار شوند. به شما توصیه می شود که مقادیر زیاد ناگهانی مصرف یک حیوان بسیار گرسنه ، یا از طریق پیوند اوره به قسمت انتهای خوراک خوراکی یا جمع شدن آب باران در یک غذاساز معدنی ، می تواند باعث مرگ شود.

 

در مورد نمک و مواد معدنی چطور؟
مانند همه حیوانات ، نمک و مواد معدنی برای حفظ زندگی لازم است. بنابراین ، توصیه کلی است که نمک را به صورت رایگان انتخاب کنید ، در حالی که اطمینان حاصل کنید که آب تمیز تازه نیز در همه زمان ها موجود است. عدم تکمیل نمک و مواد معدنی می تواند منجر به باروری کم ، بره های ضعیف ، کاهش تولید شیر و ایمنی بدن شود. مطمئن باشید که فقط بلوک نمکی سفید (کلرید سدیم) ارائه می دهید ، زیرا بلوک های معدنی ردیابی حاوی مس هستند که برای گوسفندان بسیار سمی است. شرکت تأمین تراکتور یک بلوک معدنی را به طور خاص برای گوسفندان طراحی کرده است که کمبودهای موجود در خسارت را بدون مس اضافه می کند.





:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: